برترین وب سایت علمی,خانواده و ...

javahermarket

هفته نامه سلامت : ورود نوزاد جديد با تغييرات اساسي در کل خانواده همراه است. کودکان براي ورود خواهر يا برادر کوچک هيجانزده هستند. گاهي با نوزاد جديد با محبت و گاهي با خشم و حسادت برخورد ميکنند. آمادهکردن کودک براي ورود نوزاد جديد موجب شکلگيري روابط مناسب ميان آنان ميشود. در اين مقاله به راهکارهايي براي رفتار مناسب با فرزند اول در اين مواقع ميپردازيم....

 

راهکارها در ادامه ی مطلب...

 

(عضویت یادتون نره)



javahermarket

ادامه مطلب...

تاریخ: دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط صابر

ه طور طبیعی آرزوی هر پدری است که بتواند با صبر، شکیبایی، مهربانی، دوستی، وقت گذاری و احترام بتواند به وظایف خود در قبال فرزندانش عمل کند. در این راستا; ابراز محبت را به فرزندان به طور مستمر ادامه دهید، زیرا رفتار مردانه بدون مهربانی، الگوی جنسیتی پدر را بی تاثیر می کند. و اگر خواهان آن هستید که پدر فوق العاده ای برای فرزندانتان باشید، فراموش نکنید که باید بیشتر بدانید و بیشتر عمل کنید. دانستن نکات در ادامه ی مطلب، در رسیدن به خواسته شما می تواند مفید واقع شود:

نکات در ادامه ی مطلب....

 

نکات در ادامه ی مطلب....

 

(عضویت یادتون نره)

 



javahermarket

ادامه مطلب...

تاریخ: دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط صابر

دکتر مهران محسنی در گفتوگو با ایسنا، افزود: میزان بالای قند نوشابهها همچنین موجب تغییر رژیم غذایی به سمت مصرف بیشتر مواد قندی میشود.

وی ترکیبات فسفات موجود در نوشابهها را بزرگترین آسیب این نوشیدنی پرطرفدار دانست و افزود: مصرف نوشابه به همراه غذا، موجب دفع کلسیم میشود که در بلند مدت به بافت استخوانی آسیب میزند.

وی دوغ را بهترین جایگزین مصرف نوشابه و سالمترین نوشیدنی بعد از آب عنوان کرد و اظهار داشت: این نوشیدنی مغذی و پرفایده، دارای مقادیر بالایی از کلسیم است.

این عضو هیات علمی گروه کنترل غذا و داروی دانشکده داروسازی کاهش هیجان و آرامش را از حالتهای مفید بعد از مصرف دوغ نام برد و تصریح کرد: نوشیدن دوغ موجب ورود آب فراوان و همچنین انتقال املاح و ویتامینهای شیر به بدن میشود.

محسنی، ماء الشعیرها و دلسترها را به عنوان نوشیدنیهای مفید عنوان کرد و افزود: این نوشیدنیها حاوی مقادیر زیادی ویتامین و املاح هستند.

وی نوشیدن ماء الشعیر و دلستر را برای افراد مبتلا به انواع سنگهای کلیه توصیه و اظهار کرد: نوشیدن این مایعات موجب دفع مکرر مایعات از کلیه شده و این امر به خودی خود مانع از تشکیل سنگ کلیه میشود.

 

(عضویت یادتون نره)




تاریخ: دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط صابر

بسیاری از مردم کمبود فعالیت بدنی و مصرف غذاهای آماده و پرچرب را از مهمترین عوامل ابتلا به چاقی در سراسر جهان میدانند.
اما آخرین تحقیقات نشان داده است فاکتورهای دیگری در زندگی مدرن امروز مانند کنترل دمای داخل خانه و میزان ساعات خواب نیز در این میان نقش مهمی بازی میکنند.
دکتر سیمونا بو و همکارانش در دانشگاه تورین ایتالیا زندگی هزار و 300 فرد میانسال را به مدت 6 سال متوالی به دقت تحت نظر قرار دادند.
در این مطالعات مشخص شد تعدادی از عوامل دیگر غیر از غذا و فعالیت بدنی در ابتلای یک فرد به چاقی موثر است. برای مثال به ازای هر یک ساعتی که یک فرد در طول روز میخوابد احتمال ابتلا به چاقی نزدیک به 30 درصد کاهش پیدا میکند.
فاکتور مهم دیگر دمای داخل خانه بود. دانشمندان متوجه شدند افرادی که دمای خانه خود را در فصول پائیز و زمستان کمتر از 20 درجه سانتیگراد نگاه میدارند با احتمال دو برابر کمتر از افرادی که دمای خانه خود را بسیار بالا میبرند دچار چاقی میشوند.
محل غذا خوردن هم در این میان بیتاثیر نیست. هر چه قدر یک فرد تعداد دفعات بیشتری در طول یک هفته در رستوران غذا بخورد به همان اندازه بیشتر از دیگران ممکن است دچار اضافه وزن شود.
آلیسون در توضیح علت تاثیر دمای خانه در وزن انسانها گفت: هر چه محیط خانه سردتر باشد بدن باید تلاش بیشتری برای گرم کردن خود انجام دهد و بیشتر چربی بسوزاند. همین موضوع به ظاهر ساده میتواند به کاهش وزن شما کمک کند. بیخوابی نیز باعث تغییر در میزان ترشح هورمونهای بدن شده و باعث میشود مردم بیشتر به سمت خوردن و آشامیدن سوق پیدا کنند.
رواج مصرف داروهای ضد افسردگی و افزایش میزان آلودگیهای شیمیایی که به نوبه خود در تغییر فعالیتهای هورمونی بدن نقش دارند از دیگر عوامل بروز چاقی در میان مردم جهان است.

 

(عضویت یادتون نره)




تاریخ: دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط صابر

قورباغه هایی که زنده زنده آب پز شدند: چند قورباغه را در ظرفی پر از آب جوش انداختند، آنها خیلی سریع از آب جوش به بیرون پریدند و خودشان را نجات دادند. وقتی همین قورباغه ها را در ظرف آب سرد قرار دادند و آرام آرام آب را به جوش رساندند همه آنها در آب جوش کشته شدند چون نتوانستند عکس العملی به همان سرعت نشان دهند.
نتیجه: ما می توانیم تغییرات ناگهانی را بفهمیم و متقابلآ عکس العمل نشان دهیم اما وقتی این تغییرات در دراز مدت انجام می شوند وقتی متوجه می شویم که دیگر خیلی دیر است. یادمان باشد، نه عادت های بد یک شبه وجود کسی را فرا می گیرد و نه کسی یک شبه فرد دیگری می شود، همه چیز پله پله انجام می شود. مهم این است که گرم شدن آب را احساس کنید.
________________________________________
موش های شناگری که غرق شدند: این بار تعدادی موش های صحرایی که بعضی آنها می توانند 80 ساعت مداوم شنا کنند آماده شدند. محققان قبل از اینکه آنها را در آب بیاندازند با کلک این باور غلط را در موش ها به وجود آوردند که آنها گیر افتاده اند. خیلی از موش ها تنها پس از چند دقیقه بعد از شنا کردن غرق شدند. نه چون نمی توانستند شنا کنند، بلکه چون فکر می کردند گیر کرده اند ناامید شده و دست از شنا کردن برداشتند و غرق شدند.
نتیجه: وقتی همه چیز به آن طور که می خواهیم پیش می رود ما هم با حداکثر توان مان تلاش می کنیم. اما بعد از اینکه سر و کله مشکلات بزرگ و کوچک پیدا می شود ناامید شده و دست از تلاش کردن بر می داریم، با وجود اینکه توان انجام آن را داریم.
________________________________________
سگ هایی که یاد گرفتند تلاش نکنند: تعدادی سگ در اتاقی قرار گرفتند که زمین آن می توانست شوک الکتریکی خفیفی به سگ ها وارد کند. دکمه ای روی دیوار اتاق بود که با فشرده شدن جریان را قطع می کرد. وقتی شوک وارد شد سگ ها بالا و پایین پریدند تا بالاخره یکی از سگ ها دکمه را زد و جریان قطع شد. سگ ها یاد گرفتند با زدن آن دکمه آن شوک ناخوشایند قطع می شود. روی نصف گروه اول سگ ها همین آزمایش دوباره تکرار شد اما این بار دراتاق دیگری که دکمه ای الکی داشت و با زدن آن هیچ اتفاقی نمی افتاد و جریان همچنان ادامه داشت. بعد از این مراحل سگ هایی که در اتاق دوم بودند به اتاق اول (با کلید سالم) بازگردانده شدند و آزمایش تکرار شد. این بار هیچ کدام شان حتی سعی نکردند که دکمه را فشاردهند. نتیجه: هیچ کس با نامیدی به دنیا نمی آید، بلکه ما بعد از اینکه چند بار شکست می خوریم «شکست خوردن» را یاد می گیریم و حتی به خودمان زحمت تلاش کردن نمی دهیم. اگر به مشکلی برخورده اید، مهم نیست دفعه چندم است که زمین خورده اید، باز هم بلند شوید و برای حل آن تلاش کنید. ممکن است کلید سالم باشد، فقط فشارش دهید.

 

 

(عضویت یادتون نره)

 




تاریخ: دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط صابر

شبی پسر کوچکی یک برگ کاغذ به مادرش داد. او با خط بچگانه نوشته بود:

صورتحساب:

کوتاه کردن چمن باغچه ۵ دلار

مرتب کردن اتاق خوابم ۱ دلار

مراقبت از برادر کوچکم ۳ دلار

بیرون بردن سطل زباله ۲ دلار

نمره ریاضی خوبی که امروز گرفتم ۶ دلار

جمع بدهی شما به من: ۱۷ دلار

مادر که به چشمان منتظر پسر نگاهی کرد، چند لحظه خاطراتش را مرور کرد سپس قلم را برداشت و پشت برگه صورتحساب او این عبارات را نوشت:

بابت سختی ۹ ماه بارداری که در وجودم رشد کردی، هیچ

بابت شب هایی که بر بالینت نشستم و برایت دعا کردم، هیچ

بابت تمام زحماتی که در این چند سال کشیدم تا تو بزرگ شوی، هیچ

بابت غذا، نظافت تو و اسباب بازیهایت، هیچ

و اگر تمام اینها را جمع بزنی خواهی دید که هزینه عشق واقعی من به تو هم هیچ است .

وقتی پسر آنچه را که مادرش نوشته بود خواند، چشمانش پر از اشک شد و در حالی که به چشمان مادرش نگاه می کرد، گفت: مامان دوستت دارم.

آنگاه قلم را برداشت و زیر صورتحساب نوشت: قبلا به طور کامل پرداخت شده!

 

(عضویت یادتون نره)

 

(منتظر پست های بعدی باشید...صابر)





تاریخ: جمعه 6 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط صابر

مصرف تزریقی داروی نیفدیپین خطرناک است
مركز ثبت و بررسي عوارض ناخواسته داروهاي وزارت بهداشت در اطلاعيهاي نسبت به طرز استفاده از داروي خوراكي نيفديپين هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری نظام پرستاری، بر اساس اعلام مرکز ثبت و بررسی عوارض ناخواسته داروهای وزارت بهداشت، با توجه به گزارش ارسالي به مركز ADR مبني بر اشتباه در مصرف داروي خوراكي نيفديپين، به صورت تزريقي، به اطلاع مي رساند كه اين فرآورده در فهرست دارويي رسمي كشور به اشكال خوراكي كپسول 10 و 30 ميلي گرمي، قرص 10 و 30 ميلي گرمي، كپسول آهسته رهش 20 ميلي گرمي و قرص آهسته رهش 20 ميلي گرمي موجود است و اين اشكال مطلقاً نمي بايست به صورت تزريقي مورد استفاده قرار گيرد.

متأسفانه در گزارش ارسالي از مركز ثبت و بررسي عوارض ناخواسته داروهاي ذكر شده است كه محتويات داخل كپسول خوراكي نيفديپين در سرنگ كشيده شده و به صورت تزريقي براي كاهش فشار خون بيمار مورد استفاده قرار گرفته است كه اين امر به هيچ وجه پايه علمي ندارد و ميتواند عواقب خطرناكي براي بيمار داشته باشد.

يادآور ميشود كه مصرف فرآوردههاي دارويي به روشهاي غير مجاز ممكن است منجر به عوارض جبران ناپذير براي بيمار شود، لذا همواره لازم است راه مصرف يك فرآورده متناسب با موارد به تاييد رسيده توسط شركت سازنده باشد.

 

(عضویت یادتون نره)




تاریخ: جمعه 6 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط صابر

javahermarket

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 50
بازدید دیروز : 37
بازدید هفته : 89
بازدید ماه : 87
بازدید کل : 100820
تعداد مطالب : 22
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 1

javahermarket

javahermarket